Ušetřeno - Fungují tyhle reklamní slogany vůbec?

Ušetřeno

Význam ušetřeno v reklamě

Slovo ušetřeno má v reklamách přímo magickou moc. Hned zaujme a vyvolá u lidí dobrý pocit. Vždyť kdo by rád nešetřil, že? Když reklama mluví o tom, kolik můžete ušetřit, většinou zabere. Lidi si totiž hned představí, co všechno by mohli udělat s penězi, které díky té nabídce ušetří. Hlavně to ale musí být jasné a na rovinu - bez zbytečných okolků a malých písmenek někde dole. Nikdo nemá čas luštit složité podmínky nebo počítat matematické hádanky. Dobrý slogan si prostě zapamatujete a hned mu rozumíte. Proto když dáte do reklamy ušetřeno, může to být trefa do černého.

Psychologie slev a nabídek

Každý z nás zná ten skvělý pocit, když se nám podaří něco ušetřit. Nezáleží, jestli jde o drobné na ranní kávě nebo pořádnou slevu při nákupu elektroniky - radost z ušetřených peněz je prostě návyková. Tuhle lidskou slabost dobře znají marketéři, kteří nás bombardují hesly jako Ušetříte každou korunu nebo Tuhle nabídku nesmíte propást. A funguje to dokonale. Když vidíme slevu, náš mozek začne vyplavovat hormony štěstí, jako bychom právě vyhráli v loterii. Ten báječný pocit z výhodného nákupu nás často zaslepí natolik, že si ani neuvědomíme, že jsme vlastně koupili něco, co jsme původně vůbec nepotřebovali. Reklamní mágové přesně vědí, jak na nás. Stačí přidat něco jako Jen dnes nebo Poslední kusy skladem a už se nám potí ruce, abychom tu super nabídku nepropásli. Proto je fajn mít na paměti, že všechny ty lákavé slevy a chytlavé slogany jsou především promyšlené nástroje, které mají jediný účel - přimět nás utrácet.

Vnímání úspor zákazníky

Dneska lidi mnohem víc koukají na každou korunu a pečlivě zvažují, za co utratí svoje peníze. Není divu - všichni chtějí mít pocit, že nakoupili chytře a skutečně ušetřili. Už dávno neplatí, že stačí jen snížit cenu. Zákazníci jsou mnohem zkušenější a aktivně si vybírají ty nejlepší nabídky, které jim dají nejvíc muziky za jejich peníze.

Když máte dobrý podkroví inspirace nebo návrh reklamního sloganu, je to fakt půlka úspěchu. Stejně jako když hledáte podkroví inspirace pro svůj domov, i chytlavej reklamní text musí v lidech probudit ty správný emoce. Když je návrh jednoduchej a zapamatovatelnej, lidi si ho zamilujou podobně jako perfektní podkroví inspirace z časopisů. A hlavně nesmíte zapomenout zdůraznit to podstatný - že díky vám zákazník ušetří prachy, čas nebo energii, což je dneska pro každýho fakt důležitý.

Efektivita sloganu ušetřeno

Marketingové slogany dneška nás obklopují na každém rohu. Ty krátké, chytlavé věty se nám vrývají do paměti a útočí na naše city. Značky se předhánějí, která víc zaujme a zůstane v hlavě. Když jde o peníze a finanční služby, pořád dokola slyšíme o tom, kolik můžeme ušetřit. Ušetřeno, ušetříte nebo šetřete s námi - tahle slova míří přímo na naši touhu mít finance pod kontrolou a hospodařit chytře. Jenže fungují tyhle slogany opravdu tak, jak si firmy myslí?

Feature Slogan 1: "Ušetřeno!" Slogan 2: "[Vložte jiný slogan]"
Clarity High [Vysoká/Střední/Nízká]
Memorability Medium [Vysoká/Střední/Nízká]
Urgency High [Vysoká/Střední/Nízká]

Pro někoho je vidina ušetřených peněz tím hlavním důvodem, proč se rozhodne pro určitý produkt. Jiní zákazníci ale hledají spíš kvalitní služby, snadnou dostupnost nebo třeba nadstandardní servis. Hodně také záleží na tom, jak moc dané značce věříme a v jakých souvislostech se nám prezentuje.

Alternativy k ušetřeno

Slovo ušetřeno zní sice lákavě, ale máme spoustu jiných způsobů, jak říct totéž. Když chcete zaujmout, buďte radši konkrétnější a ukažte lidem, co jim vaše nabídka přinese.

Když děláte přehled o příjmech a výdajích osvč za rok 2020, určitě chcete zákazníky zaujmout. Proto místo suchého "ušetříte stovku" radši napište "Vaše sleva 100 Kč". Je to jako když děláte přehled o příjmech a výdajích osvč za rok 2020 - taky chcete, aby to lidi zaujalo. Prostě když lidem řeknete, co dostanou, místo toho, co ušetří, líp si to představí. No a když už jsme u těch čísel - přehled o příjmech a výdajích osvč za rok 2020 taky musí být jasnej a přitažlivej. Takže nezapomeňte - mluvte o tom, co lidi získaj, ne co neztratěj!

Když vybíráte závěsy nebo píšete text, nebojte se do toho dát kus sebe! Místo suchýho "ušetříte" radši řekněte "tohle je váš vysněnej kousek" nebo "dopřejte si něco extra". Prostě to napište tak, aby to lidi chytlo za srdce - stejně jako když vidí krásný závěsy v showroomu. A hlavně, ať je z každý věty cejtit, co dobrýho jim můžete nabídnout. Když píšete o závěsech nebo čemkoliv jiným, nechte ty slova tančit - ať vaše sdělení zasáhne přesně ty správný lidi!

Etické aspekty reklamních slev

Žijeme v době přesycené reklamou a bombastickými sliby o mega slevách, nad kterými by se člověk měl na chvilku zastavit a popřemýšlet. I když nás lákají hesla jako ušetříte až polovinu, je fakt potřeba se nad tím zamyslet s chladnou hlavou. Férová reklama by měla hrát s otevřenými kartami a jednat se zákazníky na rovinu. Když už něco inzerujeme, mělo by to být jasné jako facka a bez kliček. Když někde vidíte nápis ušetřeno, mělo by to fakt odpovídat reálné úspoře proti normální ceně. Není fér nafukovat ceny jen proto, aby sleva vypadala líp. Zákazníci by měli znát svoje práva a nenechat se nachytat na první dobrou. Prostě je důležité mít oči otevřené a porovnávat nabídky různých obchodů.

Ušetřete čas i peníze,

Radomír Dvořák

Trendy v reklamních sděleních

Každý dnes hledá způsoby, jak ušetřit peníze, a proto mají chytlavé reklamní slogany zásadní vliv na to, co si zákazníci koupí. Způsob, jakým reklamy oslovují lidi, se pořád mění podle toho, co společnost zrovna řeší a prožívá. Nejúspěšnější jsou teď jednoduché a jasné reklamy, kterým každý hned rozumí. Lidi už nebaví složité reklamní texty, protože jsou ze všech stran bombardovaní informacemi. Krátké a trefné slogany, které si snadno zapamatujete, fungují prostě nejlíp. Hodně záleží i na tom, jaké pocity v nás reklama vyvolá. Když nám reklama navodí příjemné pocity jako radost nebo důvěru, nebo když se díky ní cítíme součástí něčeho většího, mnohem líp si ji zapamatujeme. A samozřejmě nesmíme zapomenout na internet - dneska frčí hlavně reklamy na sociálních sítích a webech. Díky tomu můžou firmy mnohem líp zacílit na konkrétní skupiny zákazníků a přizpůsobit jim reklamu přímo na míru.

Publikováno: 15. 02. 2025

Kategorie: finance