Hledáte Aro 240? Prodej vozů s duší dobrodruha!

Aro 240 Prodej

Volva 240 na prodej

Sháníte poctivý vůz s charakterem? Volvo 240 je přesně to, co hledáte! Tahle švédská legenda si získala srdce řidičů díky své nezničitelnosti, bezpečnosti a pohodlí. Nezáleží, jestli potřebujete prostorný rodinný vůz nebo nadčasovou klasiku na výlety - dvěstěčtyřicítka vás nezklame.

Když kupujete ojetinu, je klíčové najít férového prodejce. Mrkněte na hodnocení ostatních kupců a porovnejte si ceny v nabídkách. Určitě si auto pořádně proklepněte a vyzkoušejte na silnici.

Volvo 240 není jen tak ledajaké auto - je to symbol kvality a výdrže. Díky bytelné konstrukci a prvotřídním materiálům vám bude dělat radost roky. A co je super - servis není nijak složitý ani drahý. Takže ať už hledáte spolehlivý vůz na každý den nebo stylový kousek do sbírky, dvěstěčtyřicítka je trefou do černého.

Historie modelu 240

ARO 240 je legendární offroad, který se nesmazatelně zapsal do dějin východoevropských terénních vozů. Všechno to začalo v sedmdesátých letech, kdy rumunská automobilka ARO potřebovala nahradit starší model M461. V roce 1972 tak vznikl první ARO 240 - bytelný teréňák s pohonem 4x4, který si poradil s každou výzvou.

Během své výroby prošel ARO 240 několika facelifty a vylepšeními. Modernizace se týkala jak vzhledu, tak techniky pod kapotou. Přicházely výkonnější motory, lepší podvozky a komfortnější interiéry. ARO 240 si získal srdce řidičů nejen v Rumunsku, ale po celém východním bloku. Lidé si ho oblíbili hlavně kvůli jeho nezničitelnosti, spolehlivosti a dostupné ceně.

V současnosti je ARO 240 ceněným veteránem, po kterém sběratelé pátrají. I když se už dávno nevyrábí, na bazarech občas narazíte na zachovalé kousky. Tyhle vozy jsou živoucím důkazem kvalitní rumunské výroby a připomínají dobu, kdy auta musela být skutečně odolná a zvládat drsné podmínky.

Design a styl Volva 240

Tohle legendární Volvo 240 je prostě kus poctivý švédský klasiky, co se fakt povedla. Když ho vidíte, hned poznáte ty typický hrany, masivní nárazníky a to šikmý logo vpředu - prostě nezaměnitelnej design. Švédi to tehdy navrhli tak, aby auto bylo hlavně bezpečný a praktický, což poznáte i uvnitř. Sedíte tam jak v obýváku, všude kolem velký okna a díky tenkejm sloupkům máte perfektní výhled na všechny strany. I když je to veterán, pořád se těší velký oblibě. Spousta lidí ho sbírá nebo prostě jen miluje tyhle starý auta. A co je super - není problém ho udržovat v kondici, protože náhradní díly seženete celkem v pohodě a není to žádná velká věda na opravu. Takže jestli sháníte každodenní spolehlivý auto s charakterem nebo prostě jen stylovou káru do sbírky, dvěstěčtyřicítka je pořád skvělá volba.

Bezpečnostní prvky a spolehlivost

Když se podíváte na staré Aro 240 na prodej, musíte počítat s tím, že bezpečnostní výbava je dost základní oproti dnešním autům. Nenajdete tu žádné airbagy, ABS nebo stabilizaci, na které jsme zvyklí z nových vozů.

Než si nějaké Aro 240 koupíte, určitě si ho nechte prohlédnout zkušeným mechanikem, který tyhle auta dobře zná. Hlavně se koukněte na brzdy, řízení a gumy. Taky je potřeba pořádně proklepnout karoserii, jestli někde není prorezlá, protože to může být docela průšvih.

I když to s bezpečnostní výbavou není žádná sláva, má Aro 240 svoje výhody - je to prostě bytelné auto s jednoduchou technikou, která se snadno opravuje. Díly se dají sehnat a servis vás nezruinuje.

Motory a výkon

ARO 240 se u nás nabízelo jak s benzínovými, tak naftovými motory. Benzínové agregáty byly z vlastní produkce ARO, naftové se dovážely ze zahraničí. Nejběžnější byly benzínové motory - 2,5litrový čtyřválec dával 83 koní a 2,9litrový pak 95 koní. Tyhle motory sice neoslnily výkonem, ale byly robustní a nenáročné na údržbu. Z naftových motorů se montovaly jednotky od Perkinse a Andorie. Měly sice větší točivý moment a nižší spotřebu, ale údržba byla náročnější. Síla motorů se přenášela na všechna kola přes čtyř nebo pětistupňovou manuální převodovku. I když to nebyl žádný závoďák, v terénu ARO 240 exceloval. S bytelným podvozkem, velkou světlostí a pohonem 4x4 zvládal i hodně náročný terén. Proto si ho oblíbili hlavně lesníci, zemědělci a další profese, co potřebovaly odolné auto do těžkých podmínek. Dneska je z ARO 240 ceněný veterán, který láká svým drsným vzhledem a nenáročností. Na inzerci najdete kousky v různém stavu, takže před koupí je fakt důležité pořádně zkontrolovat technický stav a historii vozu.

Jízdní vlastnosti a ovladatelnost

Aro 240 byl drsňák do terénu, na asfaltu to s ním byla spíš otrava. Tohle auto prostě patřilo do bahna a na polní cesty. Díky tomu, že mělo pohon na všechny čtyři a bylo stavěné jako tank, zvládlo projet prakticky všude. Volant šel otáčet docela ztuha, hlavně když jste jeli pomalu. No a brzdy? Ty byly na dnešní poměry hodně slabé, takže člověk musel brzdit s předstihem. Kdo chtěl ale spolehlivý offroad za rozumnou cenu, mohl sehnat Aro 240 v dobrém stavu i dneska.

Interiér a komfort

Aro 240, ten legendární offroad z minulé éry, nabízí bytelný a účelný interiér bez zbytečných kudrlinek. Není to žádný luxusní bourák, ale spíš poctivý pracant. Sedačky sice vypadají jednoduše, ale překvapí vás, jak pohodlně se v nich sedí i na delších trasách. Palubka je přímočará a bytelná, vyrobená z materiálů, které něco vydrží. Místa je tu požehnaně, ať už sedíte vepředu nebo vzadu. Co se týče výbavy, dostanete jen to základní - topení, stěračky a světla. Kdo chtěl něco navíc, mohl si připlatit třeba za rádio nebo tažný hák. Prostě poctivé auto bez zbytečných vychytávek.

"Aro 240, to není jen auto, to je kus historie, symbol československé touhy po svobodě a otevřené cestě."

Jaromír Dohnal

Dostupnost náhradních dílů

Když přemýšlíte o koupi staršího Ara 240, je fakt důležité vědět, jak to vypadá s náhradními díly. A musím říct, že to není vůbec špatné - i když se tahle auta už nějaký pátek nevyrábějí, sehnat díly je celkem v pohodě.

Je to hlavně tím, že Aro 240 bylo postavené jako jednoduché a bytelné auto bez zbytečných elektronických vychytávek. Díky tomu jsou součástky mechanické a vydrží hodně. Když něco potřebujete opravit nebo vyměnit, není to ani složité, ani extra drahé.

Co je super, že existuje parta nadšenců, kteří se o Ara zajímají a starají. Tihle lidi často mají spoustu náhradních dílů a rádi je prodají dál. K tomu najdete i firmy, které se na díly pro Aro přímo specializují.

Než si ale Aro 240 koupíte, mrkněte se, jestli seženete důležité věci jako brzdy, filtry nebo součástky do motoru. Když si tohle ohlídáte dopředu, vyhnete se později nepříjemnostem a zbytečnému utrácení.

Ceny a kde Volvo 240 koupit

Určit správnou cenu za Volvo 240 není vůbec jednoduché. Musíte brát v potaz spoustu věcí - kdy bylo auto vyrobené, v jakém je stavu, kolik má najeto a jestli má původní součástky. Když se podíváte na internet, najdete dvěstěčtyřicítky za 30 tisíc, ale taky perfektně opravené kousky, které stojí i půl milionu. Než se pustíte do koupě, pořádně si zmapujte, co je na trhu. Projeďte si všechny nabídky, srovnejte si ceny a snažte se zjistit co nejvíc o tom, co to auto už zažilo. Volvo 240 můžete sehnat na různých místech. Nejvíc jich je asi na internetových bazarech, ale určitě mrkněte i na stránky, kde se prodávají veteráni. Občas se dá narazit na zajímavé kusy i v běžných autobazarech, i když to není moc časté. A než se do nějakého auta zamilujete, radši si ho nechte proklepnout od mechanika, který se vyzná ve Volvech.

Vůz Rok výroby Cena (Kč) Motor
Volvo 240 GL 1985 80 000 2.3L benzín
Volvo 240 DL 1990 120 000 2.0L diesel

0 Tipy pro koupi ojetého Volva 240

Aro 240 patří mezi legendární vozidla, které si získalo respekt díky své výdrži a spolehlivosti. Když se rozhodujete pro koupi ojetého Ara 240, je dobré vědět, na co se při prohlídce zaměřit, abyste udělali správnou volbu.

Rez bývá u starších modelů Aro 240 častým problémem. Pořádně prohlédněte karoserii, hlavně kolem kol, prahy a místa okolo zadních světel. Nezapomeňte zkontrolovat dno kufru a prostor pod kapotou.

Technický stav Ara 240 je většinou velmi dobrý, přesto je potřeba všechno důkladně prověřit. Důležitý je stav motoru, převodovky, brzd a podvozku. Motor by měl běžet bez problémů a nikde by neměl prosakovat olej, převodovka má řadit hladce a brzdy musí spolehlivě fungovat.

Vnitřek vozu Aro 240 nabízí hodně místa a pohodlí, ale časem se materiály v interiéru opotřebují. Prohlédněte si sedačky, koberce a palubní desku. Vyzkoušejte také všechny elektrické součásti - okna, stěrače i osvětlení, jestli správně fungují.

1 Závěr a shrnutí

Aro 240 má na našem trhu pořád svoje místo, i když je to spíš auto pro fajnšmekry. Lidi na něm oceňují hlavně bytelnou konstrukci, skvělé vlastnosti v terénu a rozumnou cenu. I když se už pár let nevyrábí, občas se dá sehnat v bazarech v docela slušném stavu. Když chcete prodat Aro 240, musíte k tomu přistupovat s rozmyslem. Klíčové je hlavně zhodnotit, v jakém je stavu, jestli seženete díly a kolik lidí by o takové auto mělo zájem. Aro 240 může být super volba pro sběratele nebo offroaďáky, co shání spolehlivý terénní vůz za rozumné peníze. Před koupí se ale určitě vyplatí pořádně ho proklepnout a promyslet si, co všechno takové auto obnáší.

Publikováno: 10. 06. 2025

Kategorie: auta